Upravit stránku

Základní body, jak si udržet postavu po plastice

1. Plánujte!

Základem správného jídelníčku je pravidelnost. Plánujte si proto na každý den několik menších, ale za to kvalitních porcí, díky kterým nebudete nikdy hladovět. Dejte si přitom záležet na výběru potravin a hlídejte si hlavně menší porce příloh.

2. Porce ovoce či zeleniny ke každému jídlu

Každou 1/2 přílohy k hlavnímu jídlu vyměňte za porci zeleniny. Nebo pokud se vám to hodí, můžete zkusit ovoce. A co takhle rovnou ovocný salát?

3. Klíčová je skladba jídla během dne

Denní příjem si rozdělte do 4 – 6 porcí. Neošizujte se tedy ani o snídani, ani o svačiny v průběhu celého dne. Jedině tak zabráníte nevhodné volbě a velikosti jídel, ke kterým vás dožene hlad. Největším jídlem dne by měly být obědy a večeře by se měla skládat z bílkovin (maso, vejce, mléčné výrobky, luštěniny) se zeleninou.

Základní body, jak si udržet postavu po plastice

4. Hlídejte výživovou hodnotu svého jídla

Máte přehled o tom, zda jíte dostatek kvalitních bílkovin, vhodných sacharidů, co nejméně nežádoucích jednoduchých cukrů a správných tuků? Většina v tom bohužel tak říkajíc plave. Často jíme mnoho tuků a ženy pak hodně sacharidů nevhodného složení a také šidí bílkoviny. Mladé dívky zase doplňují energii rychlými cukry, což má na jejich štíhlých tělech důsledek v podobě nenáviděné „pneumatiky“ na bříšku. Hlídejte si tedy výživovou hodnotu svého jídla, abyste o své pracně získané křivky nepřišli.

5. Donuťte se k pravidelnému pohybu

Zapište si za uši, že každý krok i skok je pro zdraví. Pohyb zvyšuje podíl aktivní hmoty v těle (svalů) a tedy podporuje bazální metabolismus. Jinými slovy spalujete přijatou energii a zlepšujete svou fyzickou i psychickou kondici. Ne každá aktivita je však vhodná pro spalování tuků. Dbejte hlavně na přiměřenou intenzitu pohybu, délku a pravidelnost.

6. Dopřejte si dostatek odpočinku

Bez dostatku spánku nezhubnete! To je další informace, kterou lidé často opomíjejí. Dopřejte si tedy 6 až 8 hodin spánku, kterým zregenerujete organismus. Nezapomínejte přitom na vhodnou dobu pro spánek, optimální je samozřejmě noc, kdy je tma. Funguje přitom totiž vazba na hormon melatonin, který mimo jiné reguluje metabolismus živin.

7. Minimalizujte negativní stres

Posuďte prosím sami, co vás v práci nebo například ve vztazích rozčiluje a dohání ke stresu. Těchto chvilek a situací se potom snažte vyvarovat. Jde to pomalu, ale naučit se to dá. Zkrátka myslete na sebe a nenechte se ovládnout negativními myšlenkami.

8. Zkoušejte nové potraviny a pokrmy

Tohle je po cvičení snad nejzábavnější pravidlo vašeho režimu. Zkusili jste už třeba takový fenyklový nebo čočkový salát? Pyré z dýně, fazolky nebo klíčky mungo? Ne? Naučte se je správně připravit a vařit pestře, zdravě a rychle. Uvidíte, kolik jídel, o kterých jste si mysleli, že byste je nesnědli, vám nakonec zachutná!


A na závěr ještě jedno doporučení. Pokud by se vám nedařilo zavést tyto rady do svého života a denního režimu, nebo máte za sebou několik nezdařených pokusů o hubnutí, pak se obraťte na profesionály z naší sesterského OB Fitu. Tým specialistů vám pomůže, abyste si osvojili nové návyky, cítili se dobře a vypadali báječně!

Chcete poradit, jak si osvojit nové návyky? Kontaktujte nás